Stanowisko POHiD w sprawie wprowadzenia alkotubek  

Stanowisko POHiD w sprawie wprowadzenia alkotubek  

Zrzeszone w POHiD sieci handlowe przywiązują dużą wagę do przestrzegania zasad etycznych oraz regulacji prawych. Dotyczy to również sprzedaży i reklamy wyrobów alkoholowych. 

Nie popierają wprowadzenia do sprzedaży produktów mogących nakłaniać osoby nieletnie do zainteresowania alkoholem. Dotyczy to także alkotubek, które wyglądają jak produkt przeznaczony dla dzieci, a przez to w łatwy sposób mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

POHiD podkreśla, że nie znalazł się on na półkach sieci handlowych reprezentowanych przez organizację. Mając na uwadze zdrowie i dobro konsumentów, sklepy prowadzą działania edukacyjne w zakresie spożywania wyrobów alkoholowych. Duży nacisk kładą również na odpowiednie przygotowanie sprzedawców do ograniczania dostępności alkoholu najmłodszej grupie, najbardziej narażonej na łatwe wejście w groźny problem uzależnienia. Dbają również o zachowanie zasad ekspozycji alkoholu w sklepach, w zgodzie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Wszystkie te działania przekładają się na ograniczenie dostępności alkoholu oraz zainteresowania nim u nieletnich konsumentów.