Sieci handlowe pomagają powodzianom
W obliczu powodzi, która dotknęła południe Polski międzynarodowe sieci handlowe zrzeszone
w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podjęły szereg działań na rzecz osób poszkodowanych skutkami klęski żywiołowej. Wsparcie otrzymują mieszkańcy, jak również pracownicy zamieszkujący tereny powodziowe.
Wysyłane są transporty wody i żywności do gmin oraz przeprowadzane są zbiórki produktów.
W sklepach ustawione są specjalne kosze, w których wszyscy chętni mogą zostawić produkty m.in. środki higieniczne, środki czystości i artykuły do sprzątania.
Pracownikom przekazywane są nieodpłatnie specjalistyczne produkty do osuszania pomieszczeń, które trafią do mieszkańców poszkodowanych miejscowości.
Firmy przeznaczają fundusze pomocowe dla sklepów z terenów powodziowych
Sklepy dysponują specjalnym budżetem pomocowym na doraźną pomoc w swojej okolicy. Pieniądze są przeznaczone na zakup materiałów potrzebnych do usuwania skutków klęski żywiołowej.
Placówki handlowe utrzymują pełne stany magazynowe aby na bieżąco dostarczać produkty najpilniejszej potrzeby i zapewnić ciągłość dostaw. Firmy podjęły decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane produkty służące walce ze skutkami powodzi. Ceny te nie ulegną podwyższeniu. Wiele produktów jest oferowanych po cenach promocyjnych.
Sieci handlowe podjęły współpracę z samorządami w ramach odbudowy infrastruktury lokalnej.
Aby zapewnić skuteczną i ukierunkowaną pomoc mieszkańcom terenów objętych powodzią firmy pozostają w kontakcie z organizacjami takimi jak Polski Czerwony Krzyż (PCK), Federacja Polskich Banków Żywności oraz innymi, które działają na rzecz poszkodowanych.