POHiD – Partnerem merytorycznym RetailTec Congress
23 października br. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbędzie się 5. edycja RetailTec Congress. Liderzy branży retail, przedstawiciele firm technologicznych oraz instytucji doradczych spotkają się, aby wyznaczyć kluczowe kierunki rozwoju polskiego sektora handlu, przeanalizować aktualne trendy oraz dokonać przeglądu najnowszych technologii dedykowanych branży. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Prezes POHiD Renata Juszkiewicz jest Współprzewodniczącą Rady Programowej RetailTec Congress.
Myślą przewodnią kongresu będzie szeroko rozumiana optymalizacja: zarówno w zakresie racjonalizacji kosztów, usprawnienia procesu doświadczenia zakupowego, jak i inwestycji w przyszłość, jaką są technologie i innowacje. Praktycznym odniesieniem do omówionej przez prelegentów tematyki będą trzy sesje best practice sharing, obrazujące przykłady zastosowania strategii i narzędzi w praktyce.
Wydarzenie zainauguruje debata CEO na temat optymalizacji w branży retail. Kluczowi przedstawiciele rynku przedyskutują zagadnienia takie, jak rozwój branży dzięki optymalizacji, nowe modele biznesowe, wyzwania branży, optymalizacja kosztów sieci handlowych, racjonalizacja kosztów dzięki wykorzystaniu technologii oraz refleksje nad tym, jak unikać pułapek optymalizacji, zapewniając jednocześnie ciągłość biznesu i dbałość o jego rozwój. Przeanalizowane zostaną tematy związane ze zwiększeniem konkurencyjności dzięki optymalizacji kosztów (m.in.: zarządzanie cenami, optymalizacja marży, zwiększenie zysków za pomocą automatyzacji), czynnikami wpływającymi na strategię optymalizacji cen oraz różnicami między zarządzaniem cenami a optymalizacją marży.
Następnie akcent dyskusji zostanie przeniesiony na klienta oraz jego lojalność. Eksperci przedyskutują kwestie poświęcone budowaniu i zarządzaniu relacjami z klientem w dobie cyfryzacji. Pojawią się takie wątki jak m.in.: zrozumienie potrzeb klienta, dostosowanie Consumer Experience do zmieniających się potrzeb klientów, optymalizacja klientów, czyli myślenie w kontekście inwestycji, a nie kosztów, technologia w segmentacji i personalizacji klientów, budowanie poczucia bezpieczeństwa klienta w cyfrowym procesie zakupowym oraz seamless payments – rozwój płatności zaspokajający rosnące wymagania wygody i bezpieczeństwa klientów.
Prelegenci omówią zagadnienia dotyczące innowacji będących inwestycją w przyszłość sektora. Przeanalizują możliwości optymalizacji i wzrostu produktywności dzięki technologii oraz zmiany na rynku handlu dzięki technologicznym startupom. Eksperci dokonają przeglądu nowych rozwiązań, które zmieniają branżę. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju, które innowacje będą miały największy wpływ na krajobraz handlu detalicznego, jak stworzyć kulturę innowacyjności w firmie oraz jakie technologie z zakresu AI, VR, Chat GPT i blockchain są wykorzystywane w polskich firmach.
Dopełnienie każdej z trzech części tematycznych stanowić będzie sesja Best practice sharing, podczas której przedstawione zostaną case studies rozwiązań zastosowanych w polskim handlu, których efektem jest optymalizacja kosztów, skuteczne budowanie lojalizacji klienta oraz zwiększenie konkurencyjności poprzez wykorzystanie innowacji.
Misją RetailTec Congress jest wspieranie polskiego handlu w podążaniu za ciągłymi zmianami, katalizowanie jego rozwoju i pomoc w wyszukiwaniu i wprowadzaniu potrzebnych innowacji na rodzimy rynek. Wydarzenia skierowane jest dla przedstawicieli sieci handlowych, e-commerce, detalistów, centrów handlowych, producentów, przedstawicieli logistyki i magazynowania, podmiotów pro-eko oraz oferujących usługi i nowoczesne technologie dla retailu.
Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska, organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe.
Strona wydarzenia: https://retailteccongress.pl/
Agenda: https://retailteccongress.pl/agenda/
Rejestracja: https://retailteccongress.pl/bilety/