POHiD partnerem kampanii społecznej “Warto Bezgotówkowo”

POHiD partnerem kampanii społecznej “Warto Bezgotówkowo”

W dniu 19 października br. podczas konferencji prasowej w trakcie IV Forum Usług Płatniczych podsumowano działania firm, instytucji i organizacji uczestniczących w kampanii społecznej „Dzień Płatności Bezgotówkowych” prowadzonej w tym roku pod hasłem „Warto bezgotówkowo”. Kampanię społeczną „Warto Bezgotówkowo” organizuje ponad 100 firm technologicznych, handlowych i finansowych, będących dostawcami nowoczesnych instrumentów płatniczych czy udostępniających możliwość płatności w swoich placówkach handlowych. Została ona objęta patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów. Celem jest zachęcenie osób indywidualnych, przedsiębiorców i instytucji publicznych do aktywnego korzystania z płatności elektronicznych.

Organizowany w ramach kampanii Dzień Płatności Bezgotówkowych to inicjatywa edukacyjna, budująca świadomość korzyści ze stosowania bezgotówkowych instrumentów płatniczych. Kampanię również aktywnie wsparła Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji jako organizacja branży handlowej zawsze aktywnie zaangażowana na rzecz rozwoju innowacji i płatności bezgotówkowych na polskim rynku.

Podczas  konferencji inaugurującej kampanię w dniu 12 września br.  Renata Juszkiewicz Prezes POHiD wskazała na dużą wagę jaką handel przykłada do rozwoju płatności bezgotówkowych jako nowoczesnej szybkiej i wygodnej formy płatności oferowanej dla konsumentów. „Firmy zrzeszone w POHiD były i są liderami we wdrażaniu nowoczesnych płatności bezgotówkowych w handlu detalicznym a POHID działał od wielu lat chcąc obniżyć wysokość opłaty interchange głównej bariery rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych w Polsce”, powiedziała Juszkiewicz.

Firmy zrzeszone w POHiD wsparły działania kampanii poprzez udostępnienie swoich mediów i placówek w celu promowania płatności bezgotówkowych.