Sieci handlowe przekazują środki finansowe i rzeczowe na walkę z koronawirusem

Sieci handlowe zrzeszone w POHiD przekazały już łącznie 15 mln zł.

W poczuciu wypełniania ważnej misji społecznej sieci handlowe, zrzeszone w POHiD, podjęły szeroko zakrojoną akcję wspierania – w obliczu epidemii koronawirusa – infrastruktury krytycznej, regionalnych centrów kwarantanny oraz obywateli. Nawiązały w tym celu współpracę z MSWiA, Ministerstwem Aktywów Państwowych, Ministerstwem Zdrowia, jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami charytatywnymi.

INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Przekazane środki pozwolą sfinansować m.in. zakup testów diagnozujących SARS-CoV-2, respiratorów i specjalistycznego sprzętu medycznego oraz środków ochrony osobistej dla lekarzy (m.in. maseczek, fartuchów, rękawic i przyłbic).

Członkowie POHiD udzielają także szerokiego wsparcia w formie pomocy rzeczowej jednostkom infrastruktury krytycznej takim, jak szpitale, pogotowie ratunkowe, centra sanitarno-epidemiologiczne, straż pożarna, elektrownie, elektrociepłownie i rafineria, a ponadto instytucjom i organizacjom niosącym pomoc potrzebującym, m.in. WOŚP, Caritas, TPD czy bankom żywności. W ramach pomocy rzeczowej firmy przekazują m.in. żywność, łóżka, materace, koce, pościel, woreczki strunowe, spryskiwacze i dozowniki na środki do dezynfekcji, kosze do segregacji odpadów.

Sieci handlowe zapewniają stałe dostawy posiłków regeneracyjnych takich, jak kanapki, woda, napoje energetyczne, batony proteinowe, gotowe dania obiadowe, personelowi lokalnych szpitali, pogotowia ratunkowego, laboratoriów oraz inspekcji sanitarnej.

REGIONALNE CENTRA KWARANTANNY
W odpowiedzi na dramatyczny apel władz lokalnych, firmy POHID wyposażają nowo powstałe regionalne centra kwarantanny w niezbędne artykuły przemysłowe, m.in. łóżka, materace, komplety pościeli, śpiwory, spryskiwacze na środki dezynfekujące. Pomoc ma charakter ciągły, gdyż centra kwarantanny będą funkcjonować docelowo w każdym powiecie. Są przeznaczone dla osób, które z różnych powodów nie mogą odbyć kwarantanny w swoim domu, np. kiedy powróciły z zagranicy bądź w sytuacji, kiedy nie chcą narażać na ryzyko zarażenia swoich bliskich. Miejsca takie muszą być w pełni dostosowane do wymogów codziennej egzystencji z zachowaniem reżimu sanitarnego.

BANKI ŻYWNOŚCI I CARITAS POLSKA
Firmy członkowskie POHiD na bieżąco współpracują również z bankami żywności i Caritas Polska, przekazując – za ich pośrednictwem – zwiększone ilości żywności dla osób najbardziej potrzebujących.

UDOGODNIENIA DLA SENIORÓW I PRACOWNIKÓW SŁUŻB PUBLICZNYCH
W dobie epidemii koronawirusa sieci handlowe wspierają osoby z grupy ryzyka, zwłaszcza ludzi starszych. Z myślą o nich przygotowały w sklepach takie rozwiązania, jak specjalne godziny dla seniorów, kasy pierwszeństwa bądź obsługa poza kolejnością. Osoby w podeszłym wieku mogą także liczyć na pomoc sieci w robieniu zakupów. Sieci korzystają z pomocy wolontariuszy, których pozyskują mi.in. we współpracy z organizacjami dobroczynnymi.
Udogodnienie w postaci kas pierwszeństwa sieci handlowe udostępniły także dla pracowników służb publicznych, m.in. służby zdrowia, straży pożarnej, policji, żołnierzy, straży miejskiej, oraz dla wolontariuszy zaangażowanych w walkę z epidemią koronawirusa.

PROMOCJA AKCJI O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM
Firmy POHiD aktywnie angażują się w szereg ogólnopolskich i lokalnych inicjatyw społecznych, m.in. #WdzieczniMedykom, #PomocDlaSeniora, #WzywamyPosiłki, #PomagamyRazem. Za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych zapewniają im także wsparcie promocyjne. Zachęcają klientów do przekazywania 1% na fundacje zbierające pieniądze do walki z koronawirusem.

Wierzymy, że dzięki połączonym wysiłkom naszych firm oraz wykorzystaniu ich potencjału intelektualnego, organizacyjnego i materialnego jesteśmy w stanie skutecznie wspierać służby i zasoby, mające kluczowe znaczenie dla funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki, jak również realnie zmniejszyć zasięg epidemii.

Renata Juszkiewicz
Prezes POHiD